Locatie Wereldwijs

Onderwijs aan nieuwkomers met veel aandacht voor traumasensitief lesgeven. Dat is wat je ziet en voelt, zodra je de school binnenstapt. Tijd, geduld, rust, liefde en aansluiting. Vanuit die veiligheid bouwen wij het onderwijs op.

Sinds november 2020 wordt op locatie Wereldwijs in Stadskanaal onderwijs gegeven aan nieuwkomers in Nederland. De kinderen wonen met hun ouders in het AZC Musselkanaal. Daarnaast gaan er ook kinderen van statushouders uit diverse gemeenten en veel Oekraïners naar onze school.

De school is gehuisvest in een mooi en compact gebouw in het centrum van Stadskanaal op 1.5 km afstand van de hoofd locatie Neuteboomschool. De lokalen zijn ruim en kleurig, het gebouw heeft ruimte om met leerlingen buiten de groepen te kunnen werken. De gymnastieklocaties liggen op loopafstand.

De school is gestart met 4 groepen, maar inmiddels uitgegroeid tot 6 groepen. De herkomst van de leerlingen is zeer divers, er zijn 18 verschillende nationaliteiten.
De in- en uitstroom van leerlingen is een continu proces, hetgeen impact heeft op de groepsdynamiek.

De teamleden hebben ervaring met het geven van onderwijs aan nieuwkomers. Daarbij is er veel aandacht voor traumasensitief lesgeven.
Van onze leerkrachten en onderwijsassistenten wordt affiniteit met de doelgroep, flexibiliteit en snel kunnen schakelen verwacht.